Jak snížit hladinu cholesterolu v těle bez zbytečného užívání léků? Odpověď je obsažena v těchto 7 potravinách

Naše tělo přirozeně vytváří cholesterol, protože ho potřebujeme k budování buněk, abychom strávili potravu, produkovali hormony a vytvářeli vitamín D. Problém ovšem je, když je ho příliš. Nadměrné množství cholesterolu způsobuje koronární onemocnění srdce a infarkt. Abychom takovým situacím předešli, můžeme užívat léky, které pomáhají ke snížení hladiny cholesterolu, nebo můžeme přejít na správný stravovací režim, cvičení a hubnutí. Některé potraviny totiž mohou samy od sebe pomoci snížit hladinu cholesterolu. A tady jsou!

Avokádo

Avokádo je bohaté na mono-nenasycené tuky a má vysoký obsah vlákniny. Nejen jeho konzumace, ale také používání avokádového oleje může snížit hladinu cholesterolu.

Luštěniny

Konzumace fazolí, hrachu nebo čočky může pomoci snížit hladinu cholesterolu. Používejte luštěniny místo rafinovaných zrn (bílá mouka, bílá rýže) a masa. Vláknina, minerály a rostlinné bílkoviny obsažené v luštěninách mohou rychle pomoci při regulaci cholesterolu.

Tučné ryby

Tuňák, losos nebo sardinky obsahují omega-3 mastné kyseliny a jejich zdravé tuky zvyšují váš „dobrý“ cholesterol a snižují chronický zánět. Studie ukazují, že pravidelná konzumace tučných ryb může zabránit vzniku vysokého krevního tlaku a snížit riziko mrtvice o 27%.

Ovesné vločky a ječmen

Místo výrobků z bílé mouky sáhněte po celozrnném pečivu nebo těstovinách. Výzkum na toto téma je rozsáhlý a velmi přesvědčivý. Tři porce celozrnného pečiva vedou ke snížení rizika srdečních onemocnění o 20%.

Česnek

Česnek si již dlouho udržuje pověst zdravé potraviny. Pro snížení hladiny cholesterolu a krevního tlaku se doporučuje 1 – 2 stroužky za den.

Ovoce a bobule

Ovoce a bobule obsahují živiny, které vám pomohou zůstat zdravými. Obsah vlákniny snižuje hladinu cholesterolu a zpomaluje jeho přirozenou produkci v játrech.

Zelenina

Spousta zeleniny, stejně jako ovoce, je bohatá na vlákninu a nabízí vysoké množství živin. Navíc s nízkým počtem kalorií vám pomůže také rychle zhubnout. Mrkev, hrášek, zelené fazole a brambory jsou tou nejlepší volbou.

BONUS: Hořká čokoláda

A nyní konečně – hořká čokoláda! Máme na mysli hořkou čokoládu s nejméně 75% kakaa. Pomůže vám snížit hladinu cholesterolu a krevního tlaku a zároveň vám poslouží jako skvělý dezert.

Zdroj: http://hhdresearch.org/7-nutritional-foods-to-decrease-the-level-of-cholesterol/

Facebook Komentáře